Site icon Kurumsal Tercüme Bürosu ve Çeviri Hizmetleri

Sosyal Medya ve Kariyer

Sosyal medya, üreticilerin ve tüketicilerin mekan ve zaman ötesinde karşılıklı paylaşım yapmalarını, kitlelere toplu mesajlar iletmelerini ve iş sahalarını genişletmelerini sağlayan dijital bir aracıdır. Bu aracı, yeni ortaya çıkmış bir teknolojinin eseri olmasa da milenyum çağında gözlerini teknolojiye açan dijital yerlilerin yoğun kullanımı sayesinde gittikçe aktifleşmiştir. Milenyum çağındaki gençler, dijital teknoloji gelişmiş ya da var olmuşken dünyaya gelen ve bir dil öğrenir gibi bu sanal dünyaya uyum sağlamış kitledir. Bu kitle, sosyal medya platformlarını uzmanlıkla kullanmanın yanı sıra bunu bir meslek haline getirerek diğer mesleklerden daha fazla kazanabilir. Çünkü sosyal medya milenyum çağı gençleri başta gelmek üzere dijital dünyaya ilgili kişilere birçok iş ve meslek fırsatı sunar. İşte sosyal medya ve kariyer imkanları…

Dijital Medya Okuryazarlığı

Dijital medya okuryazarlığı, bilişim sistemlerinin bir parçası olarak bilgiyi en verimli şekilde nasıl işleyeceğiniz, bulacağınız ve değerlendireceğinizle ilgilenir. Telefon, tablet, bilgisayar ya da aklınıza gelen tüm teknolojik ürünleri kullanarak yaptığınız bu işlemler, sizi dijital dünyanın içine biraz daha fazla karıştırır. Günümüz Z kuşağı bu döngünün içine otomatik dahil olurken X ve Y kuşağı zaman içinde öğrenerek ya da kurslar yardımıyla bu teknolojiye uyum sağlarlar. Milenyum devrinde, 5-6 yaşında bir çocuğa telefonda bir oyunu ya da Youtube uygulamasından video açmasını söylediğinizde bunu büyük ihtimalle yapar. Fakat 75 yaşında birine bunu yapmasını söylediğinizde büyük olasılıkla daha yavaş yapacaktır ya da yapamayacaktır. Burada belirleyici kategori yaştan ziyade çocukluk dönemlerinin geçirildiği zaman dilimidir. Aynı şekilde 15-16 yaşlarında bir çocuk telgrafın ya da tüplü televizyonun ne olduğunu bilmezken X kuşağında yer alan bir birey bu teknoloji ile iç içe yaşamıştır. Dijital okuryazarlığın size kazandıracağı birçok avantaj vardır;

Dijital Okuryazarlığın Avantajları

Sosyal Medya İş İlanları

Eğer bir sosyal medya hesabı kurduysanız 2000’li yıllarda yapacağınız çok fazla iş türü mevcuttur. Sosyal medya bilgi paylaşımının ötesinde aktif bir iş kaynağıdır. Bir ofiste ya da masa başı işte çalıştığınızda kimi zaman patronunuz sizi Facebook’ta yakalar ya da telefonunuzu çok kullandığınız için şikayetçi olur. Fakat bu devrin sonuna gelerek sosyal medya size kaçarak yaptığınız bu eylemleri kazanca dönüştürmeyi vaat ediyor. Bazı verilere göre sıralanmış çağımızın en popüler sosyal medya ve kariyer için bu mecralardaki meslekleri inceleyelim.

 Pazarlama Yöneticisi (Marketing Manager)

Pazarlama yöneticileri; dergi, web sitesi, billboard, televizyon kanalları ve gazetelerde çıkan reklam kampanyalarının liderliğini üstlenirler. Günümüz koşullarında başarılı şirketler, sosyal medya ve web sitesi reklamları için önemli ölçüde bütçe kaynağı ayırmaktadır. Pazarlama yöneticileri de bu şirketlerde üst düzey pozisyonda çalışarak iyi bir gelir elde edebilir.

Sanat Yönetmeni (Art Director)

Sanat yönetmenleri sosyal medyada gördüğünüz içerikler de dahil olmak üzere çevrimiçi ya da çevrimdışı tüm reklamların estetik görünümünden sorumludur. Bu mesleği yapan kişiler genellikle fotoğrafçılık, grafik ve tasarım, gazetecilik gibi bölümlerden mezun olarak yapım şirketleri, ajanslardan başlayarak birçok iş fırsatına sahip olurlar.

Sosyal Medya Direktörü (Director of Social Media)

Direktör, meslek unvanları arasında en yüksek rütbelerden biri olduğundan sosyal medya direktörleri de diğer yetkili kişilerin yönetiminden ve stratejik planlamalardan sorumludur. Görevleriniz arasında çalıştığınız kurumun birden fazla sosyal medya hesabından düzenli olarak paylaşım yapmak, bu sitelerde optimize edilmiş organik içerikler üretmek ya da içerik üretimini takip etmek yer alır. Sosyal medya ekibinin diğer üyeleriyle ortak çalışarak markaların veri sonuçlarını analiz etmek adına Google Analytics ya da Semrush gibi araçlar kullanırsınız.

Marka Yöneticisi (Brand Manager / Brand Ambassador)

Aynı sosyal medya yöneticileri gibi marka yöneticileri de düzenli olarak sosyal medya platformları üzerinde paylaşım yaparlar; fakat farklı olarak reklam işinin birebir içindedirler. Takımınız satış işine daha fazla odaklanırken sosyal medyanın pazarlama gücünden yararlanır. Marka yöneticileri aynı zamanda içerik yöneticisi olarak da çalışabilir. Instagram, Facebook, Snapchat, Tiktok gibi popüler sosyal platformlar aktif olarak kullanılmalıdır.

Sosyal medya kullanarak yapabileceğiniz diğer meslekler ise; blog yazarlığı, içerik yöneticiliği, dijital medya yöneticiliği, toplum yöneticiliği, dijital medya üreticiliği, reklam yazarlığı, sosyal medya koordinatörlüğü ve uzmanlığıdır.

Network Oluştururken Sosyal Medyanın Gücü

LinkedIn, dünya üzerinde iş alanında network oluşturmak için en fazla kullanılan sosyal medya platformlarından biridir. Bu platformda üyeler yaptıkları işlere dair gönderiler paylaşırken aynı sektörde çalışan kişileri bağlantılarına ekleyerek network ağlarını geliştirirler. Ayrıca kendi markalarına dair çalışmaları, faaliyetleri paylaşan şirketler tanınırlığını artırarak pazarlama stratejisi geliştirir. Yeteneklerinizi sunabileceğiniz birçok testin yanı sıra sitelerin kendi eğitimlerinden de yararlanarak sertifika alabilirsiniz.

Sosyal medya, iletişimin uç noktalarda sağlandığı interaktif bir sistemdir. Karşılıklı paylaşımların merkezde bulunduğu bu sistemde her gün iş olanakları gelişirken risklere karşı da temkinli olmak gerekir. İnternet kullanımı ilk olarak 1990’larda başlamış, 21. yüzyılda birçok ulus bu teknolojiye hızlı bir şekilde ayak uydurmuştur ve iş sahaları oluşturmuştur. Önümüzdeki yıllarda en aktif iş sektörlerinden biri olacağı güçlü bir öngörüdür.

Sosyal Medya ve Kariyer İmkanları

Sosyal medya güncel iş ilanları için tıklayınız…

Cv ( kısa özgeçmiş ) nasıl hazırlanır makalemizi okumak için tıklayınız…

İş görüşmesinde asla yapmamanız gereken hatalar makalemizi okumak için tıklayınız…

Exit mobile version